Bir Gün Deden Öldüğünde . .


Deden

– ‘Hayat nedir dedeciğim’ diye sormuştum.
– ‘Ezan ile Namaz arasıdır’ dedi.
– Bu da ne demek? Ömür o kadar kısa mı dedeciğim dedim.
Tebessüm ederek:
– Ne zannettin ya… Evet o kadar kısa… dedi. Ama, bu ezanla, bu namaz nedir bilir misin? Diye sordu. Bilemedim.
– Nedir ki? Dedim.
– O ezan, namazsız ezan; o namaz ise ezansız namazdır.
– Onlarda nedir dedeciğim? Dediğimde başımı okşayıp:
– Hani geçen gece Talip Amca’nın bebeğinin kulağına ezan okumuştuk ya… ‘Namazsız Ezan değil miydi o ezan? Dedi.
– Ya Ezansız Namaz? Diye sordum. Yüzüme baktı, baktı ve:
– Bir gün deden öldüğünde onu da öğrenirsin dedi.

Bir Cevap Yazın

