Kanımdaki Yangın . .


tesbih

Sonsuz mesafeli doksan dokuz okum, 
Bin Tevhid bin İhlas benim taarruzum. 
Sürecekse mezara kadar bu savaş; 
Ey gönül Rasul’ün serasına yanaş. 
Palazlansın kol kanat şeytandan uzak, 
Bin bir entrika, sera dışında tuzak!

Kapkaranlık dehlizlerdeyim ne bir çıkış var ne de kaçışı, 
Yaşıyorum içimde kah bir meydan kah kurtuluş savaşı. 
Çıkmadı beni Alemlerin Rabbinden başka anlayan; 
Zırhım tevazu, Tevbe yaralarıma pansuman. 

Kıldan ince boynum, rüku üstüne rüku mıhlandı secdeye, 
Üst üste kündelere gelmek de varmış kaderde. 
Toz bulutu mu desem yoksa gürültüsüz çakan şimşek mi, 
Derdin beni rezil etmek yoksa dipsiz uçurumlara çekmek mi?.. 

Karabasan gibi çökmekte maziden aldığı hızla göğsüme, 
İki büklüm büründüm Ya Settar denen örtüme. 
Cimriler güruhundan uzak eyle Ya Rezzak diye yalvarış; 
Rızık korku füzeleri karavana, eyik suratı bir karış. 

Kapıkulu oldum fetvaların; kovuldum kovulalı diyar-ı takvalardan, 
Paraşütsüz atlıyor gibiyim aşağılara çıkmak istedikçe yukarlardan. 
Yetişti hızır gibi sadakam bazen de bir dua her seferinde, 
Tam çarpacakken başımı kader denilen aşılmazın örsüne. 

Ve sızdı bir boşluktan kahbe nefsim kuyruk sallarken, 
Açlık ve susuzluklarla göğüs göğüse çarpışırken. 
Bayılana kadar çalışmak, yorgunluk ne büyük nimetmiş meğer; 
Ne bir çöp kaldı içimde ne de kanımda sörf yapan gölgeler. 

Ve sırtımdan saplandı ipeklere bürünmüş hançer, 
Cepheden cepheye koşarken hasmıma verilmiş şifreler. 
Çözülürken teyakkuzdan yorgun düşmüş bağları dizlerimin; 
Grizo patlaması gibi boşaldı göğe ya Kahhar diye nefesim. 

Sağanak sağanak hiç durmadan gönderirken salatları; 
Soğutturma Ya Rab bana sıcak tuttur bu ocağı. 
Gürül gürül hiç durmasın sesli sessiz ritmik sesler, 
Ya Fettahu Ya Allah zaferi göster…

ERSIN HÜSEYIN BOSTANCI

Bir Cevap Yazın

